۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۵۸۷۵۰۵
دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با رسا:

دستگاه دیپلماسی تمام تمرکز خود را معطوف به اروپا نکند| نگاه مسؤولان به توان داخلی باشد

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان با تأکید بر این که نگاه مسؤولان باید به توانایی های داخل باشد، گفت: اتکا به امکانات و ظرفیت‌های داخلی می‌تواند کشور تهدید تحریم را به فرصت تبدیل کند.
کمال دهقانی فیروزآبادی، نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: کمال دهقانی

کمال دهقانی فیرزآبادی، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره سرنوشت بسته پیشنهادی اروپا به ایران پس از خروج آمریکا از برجام، گفت: بنده مانند اکثر صاحب‌نظران معتقد هستم که هنوز هیچگونه گشایشی از سوی اروپا پس از خروج آمریکا از برجام رخ نداده است.

وی در پاسخ به این پرسش که وظیفه تیم دیپلماسی دولت در قبال تعلل بیش از حد اروپا چیست، بیان داشت: دولت باید با یک دیپلماسی هدفمند موضوع بسته پیشنهادی اروپا را پیگیری کند. در این راه تیم دیپلماسی دولت، لازم است بیش از پیش فعال شود.

وی یادآور شد: بنده و سایر همکارانم که در تیم ارتباطی با «اتحادیه اروپا» حضور داریم، مرتب از طرف مقابل می‌شنویم که آنها با این نیت با ایران مذاکره می‌کنند که بتوانند بسته‌های پیشنهادی خود را عملیاتی کرده و روابط خود را نیز بیش از قبل تعمیق بخشند.

وی تصریح کرد: طرف اروپایی برای حفظ آبروی خودش می‌خواهد تسلیم سیاست‌های آمریکا نشود. زیرا اروپایی‌ها می‌خواهند در عرصه تعاملات بین المللی استقلال خود را حفظ کنند. امروز از طرف اروپایی این موضوع مطرح می‌شود که آنها نیز با یکجانبه‌گرایی آمریکایی‌ها مخالف هستند.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر این موضوع که نباید تمام تمرکز خود را معطوف به طرف اروپایی کرد، بیان داشت: واقعیت امر این است که هم طرف ایرانی و هم طرف اروپایی پس از خروج آمریکا از برجام به سبک خود در حال پیشبرد سیاست‌های مرتبط با این رخداد است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان تصریح کرد: نباید به طرف اروپایی و هر کشور دیگری اعتماد صد در صدی کنیم، بلکه اعتماد مسؤولان کشور باید به توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات داخلی باشد.

نماینده مردم یزد در خانه ملت با یادآوری سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در حوزه «اقتصاد مقاومتی»، ابراز داشت: قطعا می‌توان با اتکا به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تحریم‌های موجود را به یک فرصت تبدیل کرد. امروز در ساختار اقتصادی کشور مشکلاتی وجود دارد که باید پیش از هر اقدامی آنها را رفع و رجوع کرد./
۸۵۶/ت
۳۰۱/ق

ارسال نظرات